Anbudsvågen

Seminariet ”Anbudsvågen” inspirerar fler företag att göra affärer med offentlig sektor

DoubleCheck bjuder gemensamt med kommuner, bransch- och företagarorganisationer runt om i landet till en näringslivsträff nära Er.

Vi håller en inspirationsföreläsning för ortens företagare där vi vill främja dialogen mellan företag och det offentliga. Vi redogör med konkreta siffror för den offentliga marknaden i er region.  Vi presenterar regelverket i korthet och ger råd och tips hur man framgångsrikt marknadsför sitt företag inom den offentliga marknaden och deltagande företagare får en inblick i vilka möjligheter som finns att påverka processen och förbättra sina chanser till affärer.

På seminariet presenteras kommunens upphandlingspolicy och företagarna får möjlighet att ställa frågor direkt till kommunens upphandlingsavdelning.

Samtliga deltagande företagare får boken Konsten att göra affärer med offentlig sektor.

Kan vi komma till Er och hålla ”Anbudsvågen” för era lokala företagare?

Seminariet kostar 25 000 kr (reskostnad för föreläsare tillkommer)

Anbudsvågen – snart på en ort nära dig

Arvika

Botkyrka

Eda

Falkenberg

Filipstad

Forshaga

Grums

Hammarö

Helsingborg

Karlshamn

Karlstad

Kil

Kristinehamn

Köping

Munkfors/Hagfors

Ronneby

Sala

Sollefteå

Sundsvall

Säffle

Torsby

Uppsala

Visby

Västerås

Årjäng

Örebro

 

Så här säger en av våra uppdragsgivare

“Alla kan vinna en offentlig upphandling. Att bjuda in näringslivet till Anbudsvågens inspirationsseminarium är ett lyckat exempel på hur vi tillsammans med Kristinehamns kommun arbetaraktivt för ökad tillväxt i regionen.”
NäringslivsSamverkan i Kristinehamn arbeter med att skapa tillväxt för näringslivet i regionen och samverkar för ett positivt näringslivsklimat.

Madelen Richardsson

Chef NäringslivsSamverkan, Kristinehamn

“Marknadsrapporten presenterades för företagarna i vår region under Anbudsvågen som genomfördes i Visby i oktober. Extra intressant är att rapporten visar att så stor del av inköpen sker via direktupphandling. Det innebära att det finns en stor marknad som våra kunder inte alltid ser.”

Elisabeth Kalkhäll

vd och affärsrådgivare, Almi Gotland