17
apr
2012

Business Check och DoubleCheck ingår samarbete

Samarbete för att skapa effektivare och seriösare affärer för offentlig förvaltning.

Med företagens gemensamma kunskap och erfarenhet om hur den offentliga sektorn fungerar kan vi erbjuda konkreta och användarvänliga tjänster för att effektivisera inköpen. Minska antalet oseriösa leverantörer samt bidra till att färre så kallade ”vilda inköp” eller otillåtna direktupphandlingar utförs.

”För att effektivisera och förenkla inköpsrutinerna i din förvaltning samtidigt som du säkerställer att ni endast arbetar med ärliga och trovärdiga leverantörer behövs en kontinuerlig analys och kontroll av dina leverantörer.  Jag är övertygad om att våra tjänster i kombination med den plattform som DoubleCheck levererar kan uppfylla de krav som ställs på den offentliga sektorn”, säger Lise Larsvik, partneransvarig på Business Check AB.

”Vi har sökt efter en aktiv partner inom kreditupplysningsbranschen och har äntligen hittat fram. Business Check AB som enskilt företag och som en del av Bisnodekoncernen ger oss den partner offentlig förvaltning förtjänar. Det ska bli kul att skapa ännu fler seriösa affärer för den offentliga förvaltningen tillsammans med Business Check, säger Fredrik Tamm, vd på DoubleCheck.”

Samarbetet lanseras under Upphandlingsdagarna på Nacka Strandmässan den 2 och 3 februari. DoubleCheck:s VD Fredrik Tamm  är bl. a moderator för hela evenemanget och inleder med att diskutera offentlig upphandling med Socialminister Stefan Attefall och regerings utredare av offentlig upphandling Anders Wijkman. Upphandlingsdagarna vänder sig till Sveriges beslutsfattare inom offentliga affärer.

Läs mer om Upphandlingsdagarna »